Kenapa kalau sunyi mesti ada orang lain muncul????


persoalan banyak yang timbul dalam kotak pemikiran aku sekrang...kenpa asal sunyi mesti ada yang sudi membuka hati dan meminjamkan bahu untuk orang yang perlukan teman...???pelik dan hairan...setuasi ini sedang berlaku kepada diri aku sekarang...ya aku sedar sapa aku...dan aku jugak sedar aku milik siapa...dan aku jugak sedar yang aku sudah berpunya...tapi kenapa tiba masa aku sunyi dan hidup bersendirian ada saja yang sudi untuk meluangkan masa untuk berbual dan menemani aku di kala akku kesedihan dan kesuyian...aku jugak hairan di mana pasangan aku yang aku sedar bahawa aku sudah berpunya...??walaupun aku tahu dia melakukan pekerjaan tapi kadang2 aku memerlukan kehadiran dia buat sementara wktu...tapi bila dia sibuk mcm nie ada hamba allah nie datang memujuk dan menemani sehingga tidak mengira jemu dan masa untuk melayani aku...entah myb nie dah nasib aku agaknya...penuh dgn kesuyian dalam hidup...hanya kadang2 saja pelangi singgah sebentar tika hujan berhenti...tak pa la walaupun aku masih mempunyai adik,akak,ma dan ayah hidup aku sudah lengkap....tapi tika aku memerlukan sesorang untuk aku kongsi gelak ketawa aku,menagis,geram dan sebagainya aku harus jugak mempunyai orang untuk aku pinjam bahunya dan mahu meminjam masa untuk aku sebentar...biar la oarang yang aku inginkan itu adalah dia...jika masa aku memerlukan dia selalunya dia akn memsibukkan diri dia dgn kerja2 dia..dan akhir kesunyian aku nie entah di temani oleh orang lain...orang yang bersusah payah untuk menemani aku ini seperti tahu ketika nie aku duduk seorang diri dan harus mempunyai teman untuk berbicara...entah la adakah persoalan yang bermain di kotak fikiranku nie telah terjawab...aku jugak tidak pasti...biar la ia menjadi slh stu tanda tnya dalam kotak fikiran aku nie....

Bosan!!!


Aaaaayoyoyoyo!!!!sangat bosan ini hari ha....waaaaaaaaaaaa...sepatutnya ari nie aku g umah akak salina nak letak2 barang tapi tak jadi la pulak....so aku pun tak jadi la nak kuaq...dah la siap bagai nak rak tiba2 tak jadi..aku mula nak buat sawan nak kuaq jugak2...aduhai...tapi tu la nak kauq tak da pulak teman nak kauq...ermmmm...nie buat aku lagi sunyi dan bosan...nak kuaq dgn laki sendiri...kerja sibuk ja...nak ajak kwn2 semua pakat da kerja pulak dah...aku pun jadi la benggong jap kat rumah nie....punya la buntu tak tau nak buat pa kat rumah...da laki mcm tak da laki...da laki kat darat mcm da atas kapal...penin otak aku dah..dengan laki cara laki...bosan tol la...nak buat pa tak tau...jap g aku mula nak tido ja...eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.!!!!!!!!!!!!!!!geram pulak rasa....kenpa sorg pun tak luang masa jap untuk aku...nie pk kerja ja...tekanan aku... (T_T)

Entah!!!

Entah la...nie la benda yang aku nak cerita...aku pun tak tau spa yang salah sapa yang betol...kadang2 aku pening aku patut percayakan sapa...aku tau kata dia hidup dgn aku dah 4tahun lebih dah tapi aku masih lagi tak leh caya kan dia...sebab aku dah penah di kecewakan dahulu...dan aku tak ley nak cya lelaki sewenang2nya...aku tahu itu salah aku sebab terlalu percayakan org lain daripada dia...tapi aku percaya sbb aku jadi was2...sorg kata tak balik sorang lagi kata balik...dah aku nak cya yang mna...dan aku bukan tak cya kan dia ja...malah aku tak cya jugak org yang gtau aku kata dia tak balik...dua2 pembohong bagi aku..dan aku tak kata aku percaya sebelah sana lagi..tapi tu la tanggapan dia terhadap aku yang aku nie terlalu mempercayai sebelah sana...entah...pening aku...aku tak nak dia tipu aku ja...aku tak nak hati aku dilukan untuk kali keberapa...aku sayangkan dia lebih dari segala2nya..aku tak nak dia da perempuan lain selain dari aku...sekarang dua2 dingin...dua2 ego...aku nak mengalah mmg tak dah...dia nak mngalah pun mmg tak dah...so aku pun tak tau nak buat pa...serabut kepala otak aku...aku sayang dia...hanya hati aku ja tau bertapa sayangnya aku kat dia..bertapa rindunya aku kat dia...bertapa naknya aku kat dia...hidup dia dah sebati dah dlam hidup aku...aku tak nak dia tgglkan aku sbb orang ketiga..dah la nak raya...dia pulak nak naik kapal dah lepas raya nie...mcm2 dugaan pulak yang datang...da ja rintangan..ada ja orang tak suka hubungan aku dgn dia...ermmmm...pa la nasib aku dgn dia...yang pasti aku tak penah jemu hidup dgn dia...tak penah sekali pun...






SAYANG PERCAYALAH DIHATI BABY HANYA ADA SAYANG..
BABY TAK PENAH JEMU HIDUP DENGAN SAYANG...
SAYANG...
BABY SAYANG SAYANG SORANG JA..
I LOVE U

Hantaran kawin...

tiba2 kan nak cerita bab hantaran pulak dah...hahahahah...mai dah galak aku...moh la kita tgk antara barang hantaran yang aku nak..

yang pertama kek:



yang kedua:


yang ketiga:


yang keeppat:


yang kelima:


yang keenam:


yang ketujuh:


yang kelapan:


yang kesembilan:


yang kesepuluh:


yang kesebelas:


yang keduabelas:


antara pelamin yang aku nak contoh dia mcm nie..

nie untuk kawin...

nie untuk tunang...


sekian terima kasih...semua gambar yang di atas hanya contoh semata2..hehehehe..:P

Gaduh lagi!!!

nie cerita gaduh pulak yek...korang bca la kalau korang rasa perlu baca...tak abih2 gaduh...mau taknya..sorang cakap lain sorang lagi cakap lain...mau aku tak angin satu badan....geram pun da...yang sorang tak ngaku kata balik sorang lagi kata dah balik...aku pun tak tau nak cya yang mana satu...dua2 aku angin...sakit jiwa pulak aku rasa...ari2 gaduh...entah sampai bila la nak kerja gaduh ja...aku pun meluat dah...mau baik2 sgt..aku tak kata pun aku caya sebelah pihak ja..aku tak cya dua...nie payah mau sorg nie kuat perasan...geram pulak...mmg la aku perlu cya dgn org tersayang tapi kepercayaan aku nie kadang goyah jugak mau orang kata dia tapi jumpa orang berkenaan pun...ha nie dah buat aku nak cri dia p jumpa sapa yang sebenarnya???dah tu mula nak tuduh sana sini...aku tau la tuduh tu dosa tapi perlukan aku tau hal semua...mau agak2 dia dah da yang len pun gtau ja la pa maslah dia...bukan aku nak marah pun...nie sorang kata tak jumpa dia pun...sorang lagi kata jumpa dia ja....dah tu yang mna stu betol...nie pantang aku tnya da ja kata kat aku nie tak caya dia la caya kawan2 lebih...erm....mau dia tu tak da pulak aku kata pa pun...nie maslah mau masing2 tak ikut jadi mcm nie...semua pakat nak tuduh2...penat tau dak nak ghd2 nie...mls nak bertengkar kadang2...

Mula kerja baru!!!

Moh la korang bca post yang seterusnya...kakakakkakakaka..ha nak sangat aku update blog kan korangbca la puas2...hahahahhahah...terutamanya sepupuku NABILA IZYANI....mulai esok aku kerja di tempat baru pulak...aku akan kerja di dataran 360 pulak buat sale kat sana jualan baju raya untuk hari raya yang bakal tiba nie la.hehehheheh...aku kerja kat ctu toke lain2 eik...korang jgn slh pulak...aku kerja dua butik dalam satu masa....korang mesti pening mcm na la aku kerja dua butik dalam stu masa kan...ok moh aku terangkan kat korang la yek mcm nie cerita dia....aku sekrang kerja dgn kak ema di butik mama...dalam masa yang sama aku kerja jugak dgn kakak salina...haaaaa....nampak tak beza antara dua tu...ok kalau dah nampak aku nak teruskan lagi keterangan aku nie....aku kerja dgn kakak ema dari pagi smpai petang dalam kol 5 aku dah ttup kedai dah...lepas tu aku akan sambung kerja pulak kat dataran tu dalam kol 6 petang smpai 12tgh mlm...korang tahu mmg penat kerja mcm nie sbb aku tak da rehat tapi demi untuk capai pa yang aku nak aku snggup buat kerja nie...hehehheheh...jadi kerja yang aku baru dapat nie aku akan start esok kol 12 tgh ari smpai 12 tgh mlm...jadi pakat mai la butik aku no...ley aku buat sale...dan korang jgn la mintak kurang ok...hahahahahha...walaupun korang kenal aku...hahahahahahha...pa2 pun aku sonok dgn kerja aku buat sekrang...dlam masa yang sama aku sedang beljar selok belok perniagaan...moga aku dapat jugak ikut jejak akak2 dua orang nie..hehehhehe...amin!!!

OoooopppSSSssss!!!!Suami orang!!!

Maaf la aku dah lama tak update blog...memandangkan sepupu kesayangan aku suruh aku update blog...update blog aku pun update la blog aku nie yek....kepada NABILA IZYANI aku harap ang puas hati dgn cerita aku mlm nie...hahahahahah...ang bca a puas2 na nak sgt bca cerita aku...ok sekarang moh la kite mengikuti cerita yang bakal aku cerita untuk malam nie...hahahahahhahahah....pada suatu hari...cewah nie betol2 aku nak cerita nie...aku ceta yang criuz ok..mcm nie cerita dia...sepanjang aku berkerja di bangunan persekutuan perlis nie...ada la sorang hamba allah nie...dia jugak kerja dalam bangunan yang sma dgn aku...tapi yang beza dia...dia kerja guard kat situ dan aku kerja jaga butik ja kat ctu...nak jadi cerita abg guard nie suka kat aku...masalahnya dia dah kawin tapi duk buat mcm tak kawin lagi...kalau dia tak kawin lagi pun mmg aku tak nak kat dia..bukan sbb kerja dia mcm tu sbb dia peragai agak huduh...hahahahhahaha....jht aku kata kat org....mula2 aku besa la aku layan ja semua maslahnya aku nie ramah tamah ckit...orang kata periang ckit...so tak kira orang semua aku nak kawan...baik tak aku tak sombong...hahahahaha..terpuji diri sendiri pulak....sori2 kembali kepada cerita balik...dah tu dia nie dok la sembang dgn aku..sembang bagai nak rak la..pada mulanya tu aku tak tau kata dia laki orang...tak pa la aku pun tak kisah sembang ja kan bukan da pa2 pun...tak slh kalau kita nak sembang dgn orangkan...tiba2 aku tak sangka kata dia nak mintak no fon aku kat akak jual barang second hand nie...nasib bek lagi akak tu tak bg kat dia...aku tanya la akak tu dia dah kawin ka???akak tu pun kata "dah kawin dah"...agak terkejut jugak la aku...tapi tak pa la aku buat besa ja la...dah nama pun duk stu tempat kerja tegur p la kan dah orang tegur...dah abih bab dia mintak no fon aku tu dah tak dapat....tak pa la...sekarang nie dia tau nama aku lak...dok kerja panggil nama aku ja...nek meluat dah aku...dok bersayang2 la tak padan dgn da bini..siap tanya aku lgi nak tak payung emas???mmpus gak kerja nie...sampai laki orang pun suka kat aku nie thp melampau dah nie...ahahhhahahaha...kira laku gak la aku nie kan....tiba2 perasan diri sendiri lak...hahahahahhaha...pening aku dgn dia sorang asal p kerja ja da ja muka dia kat ctu...da ja dia nak kacau aku...aduhai penin otak aku...tu la kawin lagi cepat kan dah melepas awek cun...wakakakakakakakakaka....:P peringatan la kepada lelaki2 yang dah kawin...kalau dah kawin buat ja cara dah kawin tak payah nak galak sgt...sekian terima kasih.... :)

START KERJA...

Eeeeerrrrrrmmmmmm....wahhhhhh!!!!terasa lama pulak aku tak update blog kan...dah berhabuk dah blog aku nie...puh..puh...puh...puh.....uuuuuuuu...bnyaknya habuk.....aku tak update blog bukan apa....aku saja ja nak kumpul bnyak cerita nak cerita sekali gus....heheheheh..tu pun belum tentu aku nak cerita semua malam nie....kalau aku larat nak cerita aku cerita la semua ya....mula2 nie aku nak cerita dulu aku start kerja....haaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!tu dia selama aku hidup 20 tahun nie la kali pertama aku penah bekerja.....kalau tak aku tak penah langsung bekerja...yang aku tau aku duduk kat umah ja...tu ja la kerja aku..hahahahhahahah....kali nie kerja nie aku cari sendiri....semua orang mesti ternanti2 pa benda la yang aku kerja nie kan....ha nie aku nak bgtau la nie,....kerja dia ialah.......aku kerja dekat BUTIK MAMA....hehehheh...jual jubah,baju kurung dan tudung... tu ja la yang aku kerja buat masa sekrang nie....dalam masa yang sama jugak aku cari gak kerja lain...nak cari kerja yang tetap susah sekarang...nak beljar pun susah dah sekrang...ermmmmm...tapi tak pa la hnya bersabar dan tawakal ja la...moga2 allah permudah kan rezeki aku....amin....aku start kerja nie pun dah lama dah dekat 2minggu jugak la aku kerja dengan BUTIK MAMA nie....gaji dia boleh la untuk tampung hidup aku dgn SUAMI TERCINTA...wah tiba2....terromantik pulak....heheheehhehehe....kalau nak harap dia ja mmg tak ley....so aku kena gak kerja...cari duit ckit untuk aku dan dia hidup senang....malu pulak rasa hati nie....ok dah2 terbabas lak aku cerita nie....sambung balik cerita yang asal...aku abih kerja nie sampai sari sebelum raya...lepas tu aku nak sambung stady pulak....erm....penat rasa tapi demi masa depan aku kena jugak kuat...hehehehehe...ok la tu ja la aku nak cerita pasai kerja aku nie...heheheheh...tggu cerita lain pulak ye....