Puan???sya puan???

Korang mesti hairan kan kenapa dengan panggilan tu....haaaa...nie baru aku nak stdy cta kat blog kesayangan hati aku nie....nak jadikan cerita nie...tadi petang celcom ada la fon aku dah tu tak pa la ...dia fon sebab pasai celcom aku nie la...heheheh...tak ley gtau sbb pa...dah tu tak pa la...aku angkat mula2 aku diam sbb aku nak dengar dia yang cakap dulu..dah tu tak pa la lepas aku dengar dia cakap mula la perbualan kami...yang cakap nie lelaki so layanan dia lebih ckit..hehehhe....tergalak ckit la..hahahah...


Abg celcom : Hello asalamualaikum..
Aku : Ya walaikummusalam...
Abg celcom : boley saya bercakap dengan EN. MOHD RIJAL FAHMI...
Aku : dia tak da dia g ofis..kenapa ya...
Abg celcom : saya dari celcom center..boley saya tahu ini isteri EN .MOHD RIJAL FAHMI ke??
Aku : erm???(erm aku nie dalam tnda tnya tapi dia silap tafsir pulak)
Abg celcom : owh ini isteri EN. MOHD RIJAL FAHMI  ya..ok puan saya nie nak bg tau tentang....bla.bla..bla...(rahsia)
Aku : owh ya ka ..ok2 pa2 nnt sya bgtau...
Abg celcom : tak pa puan bincang dulu dengan suami puan pa2 nnt sya fon balik...
Aku : ok baik la..
Abg celcom : ok terima kasih puan..
Aku : sama2...

Omg....dia gelar aku PUAN...dalam masa aku dok cakap dengan dia tu dalam hati nie geram gila tapi dalam masa yang sama aku nak gelak guling2....boley dia panggil aku puan...aduhai aku CIK lagi kot...melampau betol...cikit2 puan cikit2 puan....terasa tua pulak aku...last2 sekali lepas letak fon aku gelak tak mau2 sampai berair air mata aku gelak....first time aku di gelar puan...hahahahahahahha...mmpus gak kerja nie...dah la tak kahwin g tiba2 da perkataan puan...pelik tol...tapi tak pa la aku amin kan ja dalam dia dok pgl aku puan...hahahaha...
galak kan....tapi malu n geram jugak la...gamak gak dia panggil aku puan... :)


Durian...Durian...Durian....

Perghhhh!!!mau cita bab durian nie mmg aku tak bapa gemar sangat sebab aku mmg tak suka durian...bagi aku durian nie busuk...busuk yang teramat sangat...aku tak ley bau durian jadi pening macam nak termuntah pun da gak...aku mau gtau kat MY HUBBY nie mau dia kata aku ngada2 sebab aku tak makan durian...aku pun heran gak macam na la orang ley makan durian tak berbau busuk ka...aku cukup pantang mau mak ayah aku beli n simpan dalam peti aduhai dengan air dalam peti pun jadi bau durian dah...aku mula nak bising ...tambah depa mau balik dari pasar malam ka mesti beli durian...aku agak tak bapa nak berkenan sangat ya la...depa sampai tak ley tengok durian suka sungguh nak beli...beli mau ckit tak pa aku tak kisah nie beli bnyak2 dah tu simpan dalam  peti....da sekali tu uat ais krim...aduhai aku buka2 peti pergh!!!bau dia mmg bau paling sedap r....macam nak muntah hijau aku di buatnya...aku tak kisah mau depa nak makan tapi tak payh la bawak balik...aku rasa dalam keluarga aku...aku sorang ja la tak mkan durian tu...b4 nie akak aku pun tak makan jugak tapi sejak dua menjak nie dia dah mula beljar makan dah....aku ckap btol aku mmg tak kan mkan durian sebab aku tak ley bau dia...pening di buatnya...biaq la orang nak kata aku ngada2 pun aku tak kisah yang penting aku tak kacau orang pun../.hahhahaha...aku pun tak tau la nnt mau aku dah kawen gena nak uat...uat belah laki aku semua suka mkan durian mau aku duk dalam bilik ja tak kuaq2...hahahahha....orang len ok ja makan durian tapi aku ja tak ley....pelik ckit...mak aku selalu kata benda yang kita tak suka makan nanti time kita mengandung kita akan jadi suka dengan benda yang kita tak suka makan tu...so nnt kita tgk la sama2...adakah aku akan tamat durian tu nnt bila aku dah mengandung atau time aku mengandung nnt aku lagi tak ley bau durian tu....nnt kan sama2....hahahahhahahahaha.... :P